تکمیل رینگ اطراف ساوه رکورددار طرح های عمرانی شهری استان مرکزی
مهندس سعید کریمی رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در حاشیه افتتاح کنارگذر جنوب ساوه، گفت: با توجه به حجم بالای عملیات تکمیل رینگ های ترافیکی اطراف ساوه، این پروژه ها رکورد جدیدی در کارهای عمرانی شهرداری های استان داشته است.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری ساوه در آغاز فعالیت دوره ششم با پروژههای نیمه تمام سنگین چندین ساله مانند ساختمان جدید شهرداری، کمربندی ها، شهرک صنوف مزاحم و ... مواجه بود که به یاری خداوند توانست طبق زمان بندی عملیات عمرانی آنها به اتمام رسانده و تقدیم مردم عزیز ساوه نماید.
وی با اشاره به اینکه دوره ششم مدیریت شهری ساوه دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده است، یادآور شد: دوره ششم مدیریت شهری بسیاری از هزینه ها را به جان خرید و پروژههایی را به مرحله بهره برداری نزدیک کردیم که شاید به نام این دوره تمام نشود.
کریمی ابراز داشت: پروژههایی که ماهیت زیربنایی داشته و خواست مردم بوده همواره برای شورا از اهمیت بالایی برخوردار بودهاند، برای مثال، معضل ترافیک شهر، طرح ساماندهی معابر و اصلاح آسفالت خیابانها که یکی از دغدغههای اصلی مردم است، با جدیت دنبال شده است.
کریمی با بیان اینکه موضوع ترافیک یکی از مهمترین معضلات شهر ساوه و رفع آن خواسته بحق مردم از گذشته بوده است، افزود: بنابراین حل معضل ترافیک شهر با انجام اقدامات زیرساختی در اولویت اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری دوره ششم قرار گرفت.
وی تکمیل 13 کیلومتر رینگ کمربندیهای شهر در دوره ششم فعالیت شورای ششم در مجموع با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان را اقدامی کم نظیر در تاریخ مدیریت شهری ساوه عنوان کرد و گفت: کنارگذر جنوب شرق امام رضا (ع ) به طول دو کیلومتر و ۸۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، امروز مورد بهرهبرداری قرار گرفت و همچنین کنارگذر شرقی امام علی(ع) ، کمربندی غربی بلوار علمدار که با تلاش نیروهای شهرداری طی این مدت به انجام رسیده است.
کریمی ادامه داد: این اقدامات در راستای کاهش بارترافیک شهر به ثمر رسیده زیرا اجرای کمربندی ها نقش بسیار موثری در جلوگیری از ورود وسائط نقلیه سنگین و در نتیجه کاهش تصادفات و بار ترافیک شهر به ویژه در میادین آزادی و شهرداری خواهد داشت.